przeskocz menu
tlo

Co wyróżnia OBROTO od zwykłego obrotomierza?

Precyzja wskazań

Po przekręceniu kluczyka wskazówka wędruje na koniec skali aby upewnić właściciela o prawidłowym działaniu. Jeśli sądzisz, że tradycyjne, analogowe mierniki mają taką dokładność sprawdź w instrukcji jakie obroty powinien mieć silnik np. na III biegu przy 50 km/h i sprawdź o ile obrotomierz (lub prędkoścoimierz) przekłamują.

Dwie, automatycznie przełączane, skale

Skala wolnych obrotów (0-1600 obr/min) i skala normalna (0-8000 obr/min). Dzięki temu można precyzyjnie wyregulować wolne obroty, sprawdzić obroty rozrusznika, itp. Skala wolnych obrotów działa od momentu przekręcenia kluczyka do chwili, gdy silnik przekroczy 2000 obr/min, czyli do rozpoczęcia jazdy.

Tryb pomiary przyspieszenia

W tym trybie wskazania zmieniają się z pomiaru obrotów na pomiar przyspieszenia. Nieocenione podczas regulacji silnika! Wystarczy wrzucić drugi lub trzeci bieg, wcisnąć pedał gazu do oporu i już widać jaką dynamikę ma nasze autko.

Pozostałe cechy

  • Współpracuje z każdym silnikiem o zapłonie iskrowym, niezależnie od ilości cylindrów.
  • Podłączany jako przejściówka pomiędzy silnikiem a istniejącym obrotomierzem.
  • Umożliwia w współpracę z każdym rodzajem wskaźnika wskazówkowego.

Przykładowa skala

Poniżej przykładowa skala obrotomierza, tu w wersji z trzema automatycznie przełączanymi skalami
skala
Opis skal:
  • 1000-5000 obr/min - duże, zielone cyfry na zewnątrz. Skala normalna. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wskazówka po prostu spoczywa na kołku.
  • 0-1600 obr/min - małe, białe cyfry wewnątrz szarych kresek. Skala wolnych obrotów włączana podczas uruchamiania silnika i prze rozpoczęciem normalnej jazdy.
  • 0-8000 obr/min - małe, szare fyfry wewnątrz skali. Skala pełna, włączana tylko, gdy obroty silnika przekroczą 5000 (a więc niezwykle rzadko).

 

Ostatnia aktualizacja: 9-02-2008 19:36 © usprawnienia.pl